|
Menu podręczne udostępnia całą witrynę. Otwieranie,
zamykanie menu - 2 kliknięcia lewym przyciskiem.
Lokalizacja "Hydro-Avia-Parku"
z powodu założonego sposobu ekspozycji
(na
wodzie) oraz
rozmiarów eksponatów musi spełnić kilka
warunków, a mianowicie :
dobry dojazd środków transportu z eksponatami
w pobliże akwenu;
rozległy teren nadbrzeżny o powierzchni
około 2000 - 2200 m kw. oraz o wymiarach
min. 40 m (od strony
akwenu)
x 55 m,
niezbędny do zimowania eksponatów na
lądzie
oraz ew. późniejszego zbudowania
hangaru
a także
na budynek
z częścią wystawienniczą,
biurem,
kasą oraz magazynem, ciągi komunikacyjne.
miejsce na zbudowanie pochylni dla
wodnosamolotów;
zapewniać możliwość bezpiecznego zaparkowania
kilku autokarów oraz kilku samochodów
osobowych
a także
zawrócenia
tych
pojazdów na pobliskim terenie;
odpowiednią strukturę i twardość gruntu
nadbrzeżnego i dna akwenu oraz głębokość
akwenu od min. 1
do 2 m;
dostęp do energii elektrycznej, linii
telefonicznej, ew. wody pitnej i kanalizacji
Nie jest konieczne lokalizowanie przyszłościowego
hangaru na eksponaty na terenie tej
samej
działki gruntu, gdyż
znajdujące się na wodzie eksponaty
można
bez większych kłopotów przeholować
w prawie
dowolne miejsce na
akwenie, tam wydobyć z wody i przechowywać
oraz eksponować przez okres zimy w
hangarze.
Korzystnym rozwiązaniem będzie jednak
połączenie
funkcji "Hydro-Avia-Parku"
z funkcjami
"Hydro-Avia-Portu", ale
z uwzględnieniem dodatkowych konieczności
wynikających z funkcjonowania tego
ostatniego
(portu), a
mianowicie :
konieczność dojazdu samochodów ciężarowych
i dostawczych do "Hydro-Avia-Portu"
z zaopatrzeniem;
potrzebę umieszczenia na tym lub pobliskim
terenie pomieszczeń sezonowo działającego
posterunku Straży
Granicznej i posterunku
celnego;
potrzebę ulokowania w kompleksie "Hydro-Avia-(Parku-Portu)
radiostacji lotniczej (bez konieczności
budowy
masztu);
Z podanych wyżej przyczyn oraz biorąc
pod
aktualne warunki, a także
przyszłościową
ekspansję miasta Szczecinka
w kierunku jeziora Wielimie można rozważyć dziesięć
następujących lokalizacji :
|
|
|
Niżej przedstawione są propozycje lokalizacji
"Hydro-Avia-Parku" i "Hydro-Avia-Portu"
w Szczecinku. Każda z tych propozycji
jest omówiona obszernie na odrębnej stronie
WWW, a większość jest również przedstawiona
na fotografiach. Odsyłacze do tych
stron są zaznaczone poniżej opisu lokalizacji
i dodatkowo oznaczone strzałką. Fotografie
są również dostępne w dużych
wymiarach - wystarczy kliknąć na wskazany odsyłacz
!
A. Lokalizacje nad jeziorem Wielimie : |
1). w pobliżu ujścia rzeczki Niezdobna do jez. Wielimie w przedłużeniu ulicy Kaszubskiej;
2). na wschodnim brzegu jeziora Wielimie w pobliżu stanicy rybackiej w przedłużeniu
ul. Rybackiej;
|
|
B. Lokalizacje nad jeziorem Trzesiecko : |
1). na północ od Świątek, w miejscu, gdzie z linią brzegową jeziora
zbiega się południowo-wschodnia granica Lasu
Klasztornego, na obszarze
nie będącym użytkiem rolnym, a usytuowanym
na mapie" Plan miasta Szczecinka"
wydanym
przez Wydawnictwo
BiK 2000 w pobliżu miejsca oznaczonego
znakiem
"Plaże i kąpieliska niestrzeżone".
Foto
2). w pobliżu Świątek, przed Wzgórzem Marientron, przy ujściu
Lipowego Potoku do jez. Trzesiecko- na mapie "
Plan
miasta Szczecinka"
wydanym przez Wydawnictwo BiK 2000 w pobliżu
miejsca oznaczonego znakiem "Plaże i
kąpieliska
niestrzeżone".
Foto
3). na terenie usytuowanym w części parkowej nad jeziorem, w pobliżu ulicy T. Kościuszki,
vis a vis ul. Wł. Jagiełly,
częściowo na terenie
zdewastowanego boiska piłkarskiego, oparte
o linię brzegową, z zachowaniem istniejącego
traktu parkowego.
Foto
4). w pobliżu granicy m.Szczecinka i wsi Trzesieka w zatoce przy drodze nr 172, bezpośrednio
przy zjeździe z szosy
w stronę jeziora, na
nieużytku porośniętym wzdłuż szosy pospolitym
drzewostanem - na mapie" Plan miasta
Szczecinka" wydanym
przez Wydawnictwo BiK 2000 w pobliżu miejsca
oznaczonego znakiem "Plaże i kąpieliska
niestrzeżone".
Foto
5). we wsi Trzesieka na terenie zniszczonej i nieużytkowanej przechowalni
ogórków i kapusty byłej RSOP
(zauważalnej
jako zniszczone
pomosty) na istniejącej tam działce.
Foto
6). na terenie będącym własnością C.S.I. "Słowianka" i użytkowanym jako ośrodek rekreacyjny dla
pracowników
"Słowianki"
- z wykorzystaniem istniejącego budynku położonego
u wylotu ul. Głowackiego na Promenadę
Warcisława
- oczywiście
w uzgodnieniu z S.I. "Słowianka".
7). w zatoce pomiędzy Wyspą Łabędzia a
Restauracją Jolka (u wylotu ul. Jeziornej do ul.Ordona) w
oparciu o istniejące
zaplecze lądowe Restauracji
"Jolka" oraz sąsiedniego ośrodka
kulturystycznego lub z wykorzystaniem terenu
Wyspy Łabędzia na
bazę lądową - w uzgodnieniu z właścicielami
ośrodków - tylko do funkcji "Hydro-Avia-
Parku".
8). na półwyspie, będącym (?) własnością
"Kronospan" Sp. z o.o., na zapleczu Stadionu Miejskiego
przy ul. Adama
Mickiewicza,
na północ
od istniejącego nawodnego hangaru
na motorówkę
policyjną;
Foto
Propozycje lokalizacji uwidocznione są również na specjalnie przygotowanym
planie miasta
Szczecinka i okolic, do której skieruje zamieszczony odsyłacz. Mapa
|
|
W opinii autora i inicjatora Projektu, znającego
trochę problem przemieszczania wielkogabarytowych
eksponatów tego
rodzaju oraz ich wodowania najbardziej
odpowiednimi
lokalizacjami są lokalizacje :
LOKALIZACJA B4 - w pobliżu granicy
m.Szczecinka
i wsi Trzesieka w zatoce przy drodze
nr 172,
bezpośrednio przy
zjeździe z szosy w stronę jeziora,
na nieużytku
porośniętym wzdłuż szosy pospolitym
drzewostanem
- jako jedyna
dająca gwarancję zwodowania eksponatów.
LOKALIZACJA B8 - na półwyspie, będącym
własnością
"Kronospan" Sp. z o.o., na
zapleczu
Stadionu Miejskiego przy ul.
Adama Mickiewicza, na północ od istniejącego
nawodnego hangaru na motorówkę policyjną
- ze względu na
powierzchnię, usytuowanie i ukształtowanie
terenu.
|
|